Kiinteistötahkolan toiminta laajenee Kainuuseen

Kainuun alueella Kajaanissa toimivan Korhonen Oy Tili- ja kiinteistötoimiston isännöintiliiketoiminta on siirtynyt 1.4.2025 tehdyllä kaupalla Kiinteistötahkola-konsernille. Yrityksen isännöinnin tehtävissä toimivat kymmenkunta työntekijää siirtyivät vanhoina työntekijöinä Kiinteistötahkolan palvelukseen osaksi Kiinteistötahkolan Oulun toimipistettä. Ostetusta yksiköstä muodostuu uusi Kajaanin isännöintitiimi, jonka toiminta jatkuu nykyisessä osoitteessa Kajaanissa Lönnrotinkatu 8:ssa.
Korhonen Oy Tili- ja kiinteistötoimisto jatkaa kiinteistö- ja vuokranvälitystoimintaa entiseen tapaan.
– Nyt toteutetulla liiketoimintakaupalla halusimme varmistaa, että voimakkaasti muuttuvassa toimintaympäristössäkin meillä on mahdollisuus entisestään parantaa isännöinnin palveluitamme, Kari Korhonen sanoo.
– Olemme olleet sähköisten palvelujen käyttöönotossa alan edelläkävijöitä. Kiinteistötahkolalla on kuitenkin pitkä historia oman Premis-järjestelmänsä kehittämisessä. Se tuo uusia mahdollisuuksia asiakkaillemme. Heillä on myös laajemmat hartiat ja enemmän resursseja.
Palvelua perheyrityksen asenteella
Kaupan osapuolet ovat molemmat pitkään toimineita perheyrityksiä. Vuonna 1968 perustetun Korhosen toiminta-ajatus on perustunut asiakaslähtöiseen isännöintiin. Toimintaa keskeisesti kuvaavia avainsanoja ovat laatu, luotettavuus, osaaminen ja asiakaslähtöinen palvelu.
– Kiinteistötahkolan kanssa meitä yhdistää halu laadukkaaseen isännöintiin. Pysymällä mukana ajan hengessä ja kehittämällä koko ajan omaa toimintaamme meillä on jatkossakin mahdollisuus säilyä asiakkaidemme luottamuksen arvoisena. Kiinteistötahkolan tarjoamat uudet mahdollisuudet vain vahvistavat toimintaedellytyksiämme, Kari Korhonen toteaa.
Digitaaliset palvelut helpottavat yhteydenpitoa
Kiinteistötahkolan asiakkaiden käytössä on Premis-portaali, josta löytyvät kaikki taloyhtiötä koskevat talous- ja perustiedot. Hallitus näkee ajantasaisen kirjanpidon tositteineen, reaaliaikaiset talousarviovertailut ja taloyhtiölle osoitetut laskut. Osakkaat voivat esimerkiksi tarkistaa omat lainaosuutensa tai tehdä palvelupyyntöjä isännöinnille. Premis toimii myös viestintäkanavana taloyhtiön ja isännöinnin välillä.
– Asiakastaloyhtiömme saavat nyt käyttöönsä Premis-ohjelmiston. Se tuo varmasti uusia ulottuvuuksia etenkin hallitusten ja isännöinnin väliseen yhteistyöhön, Kari Korhonen toteaa.
Kiinteistötahkolalla on laajaa osaamista myös teknisen isännöinnin palveluissa.
Samat yhteyshenkilöt jatkavat
Kari Korhonen jatkaa uuden Kajaanin isännöintitiimin ryhmäpäällikkönä.
– Siitä tulee kuudes isännöintitiimimme. Taloyhtiöasiakkaille siirron vaikutukset arkeen ovat tässä kohtaa varsin vähäisiä. Samat henkilöt hoitavat jatkossakin niiden asioita, mutta saavat tuekseen myös muiden isännöintitiimiemme vahvan osaamisen, sanoo Kiinteistötahkolan Oulun yksikön toimistopäällikkö Mika Tihinen.
Siirtyvien taloyhtiöiden tiedot siirretään Premis-järjestelmään kevään aikana.
– Huhtikuussa on tarkoitus järjestää siirtyvien yhtiöiden hallituksille tutustumistilaisuus sekä myöhemmin keväällä webinaari Premis-portaalin käytöstä.