Kiinteistötahkolan asema vahvistuu Itä-Helsingissä
Laajasalon Isännöinti Neliapila Oy:n isännöintiliiketoiminta on siirtynyt 1.12.2024 tehdyllä kaupalla Kiinteistötahkola-konsernille. Yrityksen koko henkilöstö siirtyy vanhoina työntekijöinä Kiinteistötahkolan Helsingin itäisen toimiston palvelukseen.
Yritys on tunnettu tällä nimellä vasta pari vuotta, mutta taustalla on jo vajaan 20 vuoden toiminta Isännöinti Neliapila -aputoiminimen alla.
– Meillä on tiivis ja kokenut isännöintitiimi. Pohdittuamme tulevaisuutta ja toiminnan kehittämiseen liittyviä erilaisia vaihtoehtoja, pienen yrityksen haasteet nousivat esiin. Tässä kohtaa oli järkevintä liittyä osaksi isompaa organisaatiota, jossa on valmiiksi leveämmät hartiat, enemmän resursseja ja modernit toimintatavat, yrityksen omistajat Tuomo Jokela ja Pasi Vähä-Touru toteavat.
– Vaikka perustoimintamme jatkuu entisellään, saamme nyt asiakkaidemme käyttöön paremmat järjestelmät, jotka takaavat jatkuvan läpinäkyvyyden. Myös isännöitsijöiden työ paikoin helpottuu.
Asiakaslähtöistä isännöintiä
Laajasalon Isännöinti Neliapila Oy on toiminut Itä-Helsingin alueella. Sillä on asiakkaina pääosin Laajasalon alueen kerrostaloyhtiöitä 1950-luvulta nykypäivään.
– Isännöinnin hallinnolliset vaateet kasvavat koko ajan. Järjestelmien toimivuus ja nykyaikaisuus ovat silloin avainroolissa. Me haluamme keskittyä varsinaiseen isännöintiin, jossa järjestelmät ovat apuvälineitä. Kiinteistötahkolan valmiiksi kehitetty ratkaisu tuntui tässä kohtaa parhaalta ratkaisulta, Tuomo Jokela sanoo.
– Toivon mukaan isännöitsijöiden työtaakka näin hieman helpottuu ja vapauttaa vielä lisää aikaa olla lähellä asiakasta. Se on aina ollut meille tärkeä asia. Taloyhtiöiden hallituksille ja osakkaille luvassa on parempia palveluita, kun yhtiön asiat ovat koko ajan nähtävillä ajantasaisina.
Digitaaliset palvelut sujuvoittavat asioiden hoitoa
Digitaalisten palveluiden parantaminen on ollut Kiinteistötahkolan agendalla jo vuosien ajan. Se on kehittänyt oman Premis-portaalin, josta löytyvät kaikki taloyhtiötä koskevat talous- ja perustiedot. Hallitus näkee ajantasaisen kirjanpidon tositteineen sekä taloyhtiölle osoitetut laskut. Premis toimii myös viestintäkanavana taloyhtiön ja isännöinnin välillä.
– Asiakastaloyhtiömme saavat nyt käyttöönsä Kiinteistötahkolan Premis-ohjelmiston. Olen itse päässyt myös taloyhtiön hallituksen jäsenenä tutustumaan järjestelmään, ja pidän sitä erittäin hyvänä kokonaisuutena. Hallitus näkee laskut ja talousarviovertailut reaaliaikaisena ja osakkaat voivat tarkistaa omat lainaosuutensa kysymättä niitä aina erikseen isännöinniltä, Tuomo Jokela toteaa.
Kiinteistötahkolalla on laajaa osaamista teknisen isännöinnin palveluissa. Laajasalon Isännöinti Neliapilan asiakastaloyhtiöt voivat jatkossa hyödyntää myös heidän ammattitaitoaan.
Samat yhteyshenkilöt jatkavat
Kiinteistötahkolan Helsingin itäisen toimiston päällikkö Kimmo Huhdanpää toivottaa sekä uudet asiakkaat että uudet työkaverit lämpimästi tervetulleiksi.
– Saamme joukkoomme hyvän ja osaavan tiimin. Se on merkittävä lisä meidän toimistollemme.
Herttoniemen toimiston henkilöstön yhteismäärä nousee lähes 30:een. Hallinnollisten isännöitsijöiden osuus on noin puolet. Lisäksi toimistolla on kuusi teknistä isännöitsijää.
Siirtyvien taloyhtiöiden tiedot on hiljalleen siirretty Premis-järjestelmään.
– Taloyhtiöille siirron vaikutukset arkeen ovat tässä kohtaa varsin vähäisiä. Samat henkilöt hoitavat taloyhtiöiden asioita, mutta saavat tuekseen myös muun isännöintitiimimme vahvan osaamisen.