APV-Isännöintipalvelu osaksi Kiinteistötahkola-konsernia Jyväskylässä
Jyväskyläläisen isännöintitoimisto APV-Isännöintipalvelu Ky:n liiketoiminta on siirtynyt 2.1.2024 tehdyllä kaupalla Kiinteistötahkola-konsernille. Koko APV-Isännöintipalvelun henkilöstö siirtyy konsernin palvelukseen vanhoina työntekijöinä, ja jatkaa työskentelyä asiakastaloyhtiöidensä asioiden parissa. Tällä hetkellä toimisto työllistää päätoimisesti viisi henkilöä.
APV-Isännöintipalvelu on vuonna 2014 perustettu yritys, jonka toiminnasta vastaa isännöitsijä Ari Vaskelainen, IAT. Hänellä on vuosikymmenten kokemus taloyhtiöiden hallitustyöstä sekä erilaisista kansainvälisen yrityksen projektihankkeista.
– Haluamme tarjota laadukasta isännöintiä myös jatkossa. Alan voimakkaassa murroksessa asiakaspalvelun ja isännöinnin kehittäminen vaatii resursseja, joita pieneltä yhtiöltä ei aina riittävästi löydy. Sen vuoksi on järkevää hakeutua laajempien hartioiden, parempien resurssien ja kehittyneempien työkalujen pariin. Silloin on helpompi pitää kiinni korkeasta laadusta, Vaskelainen toteaa.
– Kiinteistötahkolalla on valmis toimintamalli, jota se on kehittänyt vuosia. Siihen kuuluu muun muassa oma Premis-asiakasportaali, jonka myös nykyiset asiakkaamme saavat jatkossa käyttöönsä. Se tarkoittaa merkittävän uuden askeleen ottamista asiakaspalvelun tasossa.
APV-Isännöintipalvelun toiminta on perustunut helppoon ja nopeaan yhteistyöhön asiakkaiden kanssa.
– Olemme tarjonneet palveluamme myös alueen pienemmille yhtiöille ja varmistaneet, että niissäkin taloyhtiön arki rullaa ja asiat hoidetaan ajallaan. Premis-järjestelmä parantaa entisestään sisäistä prosessiamme, ja tarjoaa samalla taloyhtiöiden hallituksille ja osakkaille suoran väylän oman yhtiön asioiden seurantaan.
Osakkaille sähköiset palvelut käyttöön kevään aikana
Kiinteistö-Tahkola Jyväskylä Oy:n toimitusjohtaja Jani Mällinen toivottaa uudet asiakastaloyhtiöt tervetulleiksi.
– Vaikka taloyhtiöiden arjessa muutos ei ole iso yhteyshenkilöiden säilyessä samana, tapahtuu tarjolla olevissa palveluissa huomattava parannus. Premis-asiakasportaali on yksi merkittävimmistä.
Siirtyvien yhtiöiden tietojen päivitys sähköiseen asiakastietokantaan vie hetken aikaa. Kevään aikana portaalin on tarkoitus olla myös kaikkien APV-Isännöintipalvelun nykyisten asiakkaiden käytössä.
– Hallinnollisessa vastaanotossa on tietyt vaiheet, jotka vaativat hieman pohjatyötä. Meillä on kuitenkin aiempaa kokemusta tämäntyyppisistä yhdistymishankkeista, joten uusien yhtiöiden vastaanotto sujuu varmasti mallikkaasti, Mällinen toteaa.
Tarjolle kattavammat tekniset palvelut
Yksi APV-Isännöinnin vahvuuksista on ollut remonttihankkeiden projektiosaaminen. Sen täydennykseksi asiakastaloyhtiöillä on jatkossa mahdollisuus hyödyntää myös aiempaa kattavampia teknisiä asiantuntijapalveluita.
– Meillä on Jyväskylässä oma tekninen yksikkö, joka pystyy palvelemaan taloyhtiöitä kaikissa kiinteistön elinkaaren eri vaiheissa, Jani Mällinen sanoo.
Asiakasyhtiöiden kannalta myös jatkuvuuden varmistamisessa tapahtuu merkittävä muutos. Yhtiön asiat eivät ole yhden henkilön takana, vaan niitä hoidetaan tiimissä.
– Pienessä yrityksessä resurssien riittävyys yllättävissä tilanteissa on usein vaakalaudalla. Kiinteistötahkolalla on Jyväskylässä jo entuudestaan yli 20 isännöinnin ja kiinteistömanageerauksen asiantuntijaa, joten pystymme pitämään huolta kaikenkokoisten taloyhtiöiden asioista. Meillä on toimistolla hyvä henki ja tekemisen meininki, mikä näkyy muun muassa vähäisinä henkilöstövaihdoksina, Mällinen toteaa.
Lisätietoja
Kiinteistö-Tahkola Jyväskylä Oy / toimitusjohtaja Jani Mällinen, puh. 0207 488 368